Ile kosztuje outsourcing marketingu i czy warto go zlecić?

Usługi związane z outsourcingiem to znaczne wsparcie dla firm ze wszystkich branż. Przedsiębiorstwa w Polsce bardzo chętnie zlecają zewnętrznym agencjom działania związane z promowaniem marki. Na rynku można znaleźć bardzo wiele dużych agencji, które specjalizują się w tym właśnie aspekcie działalności.

Działają też te mniejsze, zajmujące się ściśle wyspecjalizowanymi zadaniami, czyli przykładowo obsługą social media. Każdy przedsiębiorca musi początkowo zdecydować, jak ma wyglądać współpraca z taką agencją i czy będzie to opłacalne. Nie ma jednej, dobrej odpowiedzi na to pytanie i jest ona zależna od wielu czynników. Mowa tutaj o wielkości firmy, stopniu zaawansowania promocji oraz możliwościach finansowych. Outsourcing jest opłacalny dla wielu firm i warto przemyśleć taką możliwość współpracy – oferta firmy LTB w tym obszarze to miejsce, któremu warto się przyjrzeć.

Outsourcing marketingu, a modele funkcjonowania firmy

Odnośnie korzystania z usług outsourcingu, wyróżnia się trzy modele firmy:

  • Wewnętrzny zespół kompetentnych fachowców, którzy w pełni samodzielnie zajmują się wszystkimi działaniami marketingowymi. W tym modelu odrzuca się możliwość korzystania z usług agencji outsourcingowych. Jest to dość ambitne zadanie, ponieważ wszystko trzeba zbudować od zera, przez co efekty w promocji będą zauważalne po dość długim czasie.
  • Dział marketingu, lub też osoby za niego odpowiedzialne współpracują z agencją marketingową. W tej sytuacji praca firmy oparta jest głównie na własnych pracownikach, a podmiotom zewnętrznym zleca się bardziej specjalistyczne zadania, takie jak przykładowo pozycjonowanie strony internetowej. W tym przypadku zatrudniani są również freelancerzy. Jeżeli potrzebujesz stworzyć nowy content na stronę, lub też wymyślić parę haseł marketingowych, może się tym zająć copywriter. Podobnie można postąpić przy tworzeniu strony internetowej przedsiębiorstwa i zatrudnić webmasterów pod kolejny projekt.
  • Całkowity outsourcing marketingu, czyli stała współpraca z jedną firmą outsourcingową, która kompleksowo wykonuje wszelkie działania marketingowe. Taka agencja może zajmować się kilkoma aspektami promocji, jak i tworzyć kompleksową strategię promocyjną, kreować wizerunek marki poprzez social media, projektować grafiki i banery. Takie podejście wymaga dokładnego rozplanowania budżetu, gdzie mniejsza część pieniędzy idzie na własnych pracowników, a większa na opłacenie rachunków wystawionych przez zewnętrzną agencję. Sytuacja ta oznacza także rezygnację z istnienia własnego działu marketingu. Niewątpliwą zaletą takiego rozwiązania jest z pewnością kompleksowe i efektywne działanie, oraz spójna strategia marketingowa. Obecnie wykorzystuje się wiele kanałów komunikacji, które powinny być wykorzystywane jednocześnie, tworząc tym samym efekt doskonałej synergii. Przykładowo stronę internetową marki powinien wspierać odpowiednio opracowany system mailingowy. Tylko duża agencja może podjąć się takiego zadania.

Outsourcing marketingu w ofercie agencji

  1. SEO

Pozycjonowanie stron internetowych w celu poprawy ich widoczności w wynikach wyszukiwania. Link Building dla stron, jak i sklepów internetowych realizowany jest najczęściej według wymagań zleceniodawcy. Dobrze zoptymalizowana strona jak i prawidłowe likowanie pozwala często na osiągnięcie bardzo szybkich efektów.

Linki są umieszczane na blogach, forach oraz w wielu innych miejscach, które powinny być powiązane ze stroną tematycznie. Koszt takich działań jest bardzo zróżnicowany. Im więcej środków pieniężnych tym szybsze i lepsze pozycjonowanie

  1. Marketing szeptany

To usługa, na którą coraz częściej decydują się ci bardziej wymagający klienci. Realizacją tego typu działań zajmują się doświadczeni szeptacze, którzy dokładnie wiedzą gdzie i jakie informacje zamieszkać. Prowadzone są dyskusje o danej firmie, odpowiada się na pytania internautów. Ma to ogromny wpływ na pozytywny wizerunek firmy. Średnia cena za rekord wynosi około 7,5 zł.

  1. Marketing treści

W tym celu tworzone są odpowiednie treści, grafiki, artykuły, a nawet wideo, które znacznie poprawiają ruch i sprzedaż. Promocja z wykorzystaniem ciekawych treści jest ustalana i realizowana indywidualnie, dlatego tak ciężko określić cenę tego typu usług.

  1. Działania PR

Agencja marketingowa na zlecenie klienta aktywnie buduje pożądany wizerunek firmy za pośrednictwem umieszczania licznych publikacji w mediach. Mogą to być artykuły na portalach internetowych oraz gazetach, wzmianki w telewizji i radiu. I w tym przypadku trudno określić dokładną cenę, wszystko jest zależne od tego gdzie uda się umieścić wzmiankę  o danej firmie. Cena wacha się od kilkuset do kilku tysięcy zł.

  1. Obsługa Social Media

To jeden z najpotężniejszych środków przekazu, dlatego też coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie swoich kont na kanałach społecznościowych. Duży zasięg i zaangażowanie użytkowników przyczynia się do budowy świadomości marki jak i wzrostu sprzedaży. Cena jest uzależniona od częstotliwości publikowanych postów jak i ich rodzajów. Minimalny koszt to 500 zł miesięcznie.