Zalety zewnętrznego Call Center

Usługi call center, czyli swoistej obsługi klienta oferuje dziś naprawdę wiele firm. Duże firmy i niemalże całe środowisko sprzedażowe żyją dzięki klientom – zaspokajanie ich potrzeb i rozwiązywanie problemów jest pierwszym krokiem do rozwijającej się firmy. Nie każdy może pozwolić sobie jednak na zbudowanie własnego działu komunikacji z klientem. I wcale nie musi, gdyż usługi outsourcingu, czyli korzystania z usług zewnętrznego call center są dziś coraz bardziej rozbudowane, a ich pracownicy przygotowani do pracy dla każdego. Jakie są zalety zewnętrznego call center i dlaczego warto postawić na właśnie tę formę rozmowy z klientem?

Oszczędność miejsca

To jedna z pierwszych i podstawowych zalet przychodzących do głowy wielu właścicielom firm. Umożliwienie klientowi kontaktu z firmą jest konieczne, jednak stworzenie stanowisk pracy dla osób zajmujących się rzeczonym kontaktem nie jest już tak prosty. Potrzebne są nie tylko środki finansowe, ale być może przede wszystkim przestrzeń. I tu rodzi się pytanie: czy wynająć nowe biuro? A może zbudować kącik dla obsługi call center w zajmowanym obecnie biurze? A przecież konieczność prowadzenia rozmów telefonicznych wymaga odpowiednich warunków. Pokoje powinny być wygłuszone, każdy konsultant musi mieć własne stanowisko pracy, a i na tym nie koniec. Jeśli mowa bowiem o inwestycji, do obsługi call center nie wystarczy linia telefoniczna. Tymczasem, korzystając z usług zewnętrznego call center zyskujesz to wszystko na naprawdę opłacalnych warunkach, bez konieczności remontowania własnego biura.

Call Center - IPT

Z usług zewnętrznych infolinii często korzystają duże firmy.

Wykwalifikowana, profesjonalna obsługa

Zatrudnienie dodatkowych pracowników do obsługi działu obsługi klienta to również duże przedsięwzięcie. Ale przecież nie mogą tego robić osoby zatrudnione w zupełnie innym celu. Szkolenia, rekrutacje i utrzymywanie pracowników jest kosztowne, a zdarza się, iż rozbudowane usługi call center nie są potrzebne Twojej firmie przez całe 12 miesięcy w roku. Tu po raz kolejny zaletą staje się korzystne z usług zewnętrznego call center. Duże firmy oferujące opcję outsourcingu call center znają się na tym, co robią. Ich pracownicy są doskonale przeszkoleni w obsłudze klienta, co może znacząco wzmocnić Twoją pozycję na rynku i umocnić Twój wizerunek w oczach odbiorców, do których pragniesz trafić. Korzystanie z usług zewnętrznego call center to też możliwość uniknięcia problemów kadrowych i finansowych związanych z zatrudnieniem kilkunastu pracowników do obsługi telefonów, czatów i maili. Co więcej, z ich usług korzystasz wtedy, gdy tego potrzebujesz – w okresie wzmożonej aktywności klientów (na przykład przed świętami czy w okresie wakacyjnym). Nie ulega więc wątpliwości, że zwalnianie i zatrudnianie pracowników na własną rękę byłoby w tak krótkich okresach czasu zwyczajnie niekorzystne.

Zmniejszenie natłoku obowiązków

Jeśli prowadzisz własną firmę z pewnością wiesz, że każdy dodatkowy pracownik to masa nowych obowiązków. Szkolenia, zwolnienia, rekrutacje, zaświadczenia – choć zajmuje się nimi dział HR, to Ty w głównej mierze odpowiadasz za to, co dzieje się w każdym dziale. Tymczasem decydując się na outsourcing i zatrudnienie zewnętrznego call center, oddajesz swoje obowiązki osobom zewnętrznym zajmującym się prowadzeniem centrum telefonicznej obsługi klienta w Twoim imieniu. Utrzymywanie nowych stanowisk pracy w ryzach i nadzorowanie ich zostaje zastąpione profesjonalną ekipą, która doskonale wie jak i o czym rozmawiać z klientem, by Twoja firma czerpała z tego korzyści. Zleć obsługę klienta profesjonalistom z zewnętrznego call center i obserwuj, jak wzrasta zadowolenie Twoich klientów. W końcu to oni są najważniejszym spoiwem każdego biznesu.


Część informacji uzyskaliśmy od firmy IPT: http://iptcc.pl