Agencji interaktywnych w Polsce jest coraz więcej. Z każdym rokiem ich ilość rośnie i wszystko wskazuje na to, że ta tendencja w najbliższych latach się utrzyma. Nie wszyscy jednak mają świadomość, czym tak naprawdę tego typu firma się zajmuje.
Działy jakimi zajmuje się agencja interaktywna:
Strony i sklepy internetowe
Agencja interaktywna zajmuje się przede wszystkim kreowaniem stron oraz sklepów internetowych. Większość z nich może zaoferować swoim klientom dodatkowe usługi, takie jak te z obszaru SEO i kampanii PPC.
Na chwilę obecną strona internetowa to nie tylko nieskomplikowany szablon w HTML-u, ale często też bardzo skomplikowana struktura, która aby funkcjonować prawidłowo, potrzebuje fachowej wiedzy i znajomości skomplikowanych technologii przez mającego ją wykonać specjalistę. Z tej przyczyny agencje interaktywne muszą ciągle poszerzać swoje „zaplecze IT”, bo tylko w ten sposób będą mieli możliwość nadać na rynek produkt, który będzie miał szansę wyjść obronną ręką z zawodów z konkurencją. Są to na chwile obecną raczej niewielkie firmy, ale trzeba przyznać, że nowe agencje, których na rynku jest coraz więcej, od takiej ilość ludzi zazwyczaj rozpoczynają.
Grafika
Strona internetowa musi dobrze się prezentować, a więc każda profesjonalna agencja internetowa ma w swym zespole co najmniej jedną osobę zajmującą się grafika. Kilka lat wstecz mógł być to ktoś, kto w miarę radził sobie z Photoshopem i niekoniecznie mająca wybitny zmysł estetyczny. Na chwilę obecną klienci mają większe wymagania pod tym względem.
Przekaz wizualny marki
Agencja interaktywna zazwyczaj skupia się na tym, aby wizualnie, w sposób interesujący przelać na rynek to, czym zajmuje się klient. I tak robione są reklamy w fotmie papierowej, reklamy internetowe, hasła reklamowe, identyfikacje wizualne firmy, które przekładają się na wszystko co ma związek z grafiką. Agencja interaktywna zwykle zajmuje się też komunikacją marki – zazwyczaj w tym celu na chwilę obecną używane są social media. O ile jeszcze kilka lat wstecz najbardziej na topie byl Facebook, dziś możemy zaobserwować znaczny wzrost zainteresowania takimi portalami jak Instagram, Twitter czy Snapchat.
Nowatorskie marki próbują znaleźć się na każdej z nich, gdyż każda z wyżej wymienionych może być dla nich ciekawa i spowodować, że pozyska ona jeszcze większą popularność oraz zainteresowanie. Facebook z upływem czasu dla wielu ludzi stał się równoważny ze słowem „internet”, gdyż medium sporo powiększyło swoje możliwości i na chwilę obecną zezwala na obserwację zróżnicowanych stron w jednym miejscu.
Jesteś zainteresowany tym tematem? Nawiąż kontakt z agencją LTB, która zajmie się pełną promocją marki w internecie. LTB to 8 lat doświadczenia i setki zadowolonych klientów z całej Europy!