Usługi call center, czyli swoistej obsługi klienta oferuje dziś naprawdę wiele firm. Duże firmy i niemalże całe środowisko sprzedażowe żyją dzięki klientom – zaspokajanie ich potrzeb i rozwiązywanie problemów jest pierwszym krokiem do rozwijającej się firmy. Nie każdy może pozwolić sobie jednak na zbudowanie własnego działu komunikacji z klientem. I wcale nie musi, gdyż usługi outsourcingu, czyli korzystania z usług zewnętrznego call center są dziś coraz bardziej rozbudowane, a ich pracownicy przygotowani do pracy dla każdego. Jakie są zalety zewnętrznego call center i dlaczego warto postawić na właśnie tę formę rozmowy z klientem?
Oszczędność miejsca
To jedna z pierwszych i podstawowych zalet przychodzących do głowy wielu właścicielom firm. Umożliwienie klientowi kontaktu z firmą jest konieczne, jednak stworzenie stanowisk pracy dla osób zajmujących się rzeczonym kontaktem nie jest już tak prosty. Potrzebne są nie tylko środki finansowe, ale być może przede wszystkim przestrzeń. I tu rodzi się pytanie: czy wynająć nowe biuro? A może zbudować kącik dla obsługi call center w zajmowanym obecnie biurze? A przecież konieczność prowadzenia rozmów telefonicznych wymaga odpowiednich warunków. Pokoje powinny być wygłuszone, każdy konsultant musi mieć własne stanowisko pracy, a i na tym nie koniec. Jeśli mowa bowiem o inwestycji, do obsługi call center nie wystarczy linia telefoniczna. Tymczasem, korzystając z usług zewnętrznego call center zyskujesz to wszystko na naprawdę opłacalnych warunkach, bez konieczności remontowania własnego biura.
Wykwalifikowana, profesjonalna obsługa
Zatrudnienie dodatkowych pracowników do obsługi działu obsługi klienta to również duże przedsięwzięcie. Ale przecież nie mogą tego robić osoby zatrudnione w zupełnie innym celu. Szkolenia, rekrutacje i utrzymywanie pracowników jest kosztowne, a zdarza się, iż rozbudowane usługi call center nie są potrzebne Twojej firmie przez całe 12 miesięcy w roku. Tu po raz kolejny zaletą staje się korzystne z usług zewnętrznego call center. Duże firmy oferujące opcję outsourcingu call center znają się na tym, co robią. Ich pracownicy są doskonale przeszkoleni w obsłudze klienta, co może znacząco wzmocnić Twoją pozycję na rynku i umocnić Twój wizerunek w oczach odbiorców, do których pragniesz trafić. Korzystanie z usług zewnętrznego call center to też możliwość uniknięcia problemów kadrowych i finansowych związanych z zatrudnieniem kilkunastu pracowników do obsługi telefonów, czatów i maili. Co więcej, z ich usług korzystasz wtedy, gdy tego potrzebujesz – w okresie wzmożonej aktywności klientów (na przykład przed świętami czy w okresie wakacyjnym). Nie ulega więc wątpliwości, że zwalnianie i zatrudnianie pracowników na własną rękę byłoby w tak krótkich okresach czasu zwyczajnie niekorzystne.
Zmniejszenie natłoku obowiązków
Jeśli prowadzisz własną firmę z pewnością wiesz, że każdy dodatkowy pracownik to masa nowych obowiązków. Szkolenia, zwolnienia, rekrutacje, zaświadczenia – choć zajmuje się nimi dział HR, to Ty w głównej mierze odpowiadasz za to, co dzieje się w każdym dziale. Tymczasem decydując się na outsourcing i zatrudnienie zewnętrznego call center, oddajesz swoje obowiązki osobom zewnętrznym zajmującym się prowadzeniem centrum telefonicznej obsługi klienta w Twoim imieniu. Utrzymywanie nowych stanowisk pracy w ryzach i nadzorowanie ich zostaje zastąpione profesjonalną ekipą, która doskonale wie jak i o czym rozmawiać z klientem, by Twoja firma czerpała z tego korzyści. Zleć obsługę klienta profesjonalistom z zewnętrznego call center i obserwuj, jak wzrasta zadowolenie Twoich klientów. W końcu to oni są najważniejszym spoiwem każdego biznesu.
Część informacji uzyskaliśmy od firmy IPT: http://iptcc.pl