Jakie korzyści płyną z pop-up store?

Sprzedaż przy użyciu pop-up store niesie ze sobą liczne, wymierne efekty. Pierwszą i najważniejszą korzyścią, jest możliwość bezpośredniego kontaktu i poznania swoich potencjalnych klientów. Kolejną zaletą jest budowanie świadomości marki. Media uwielbiają emocje, które są kumulowane przez sklepy pop-up, co może – przy zastosowaniu kreatywnego myślenia – zapewnić darmową reklamę i rozgłos danej marce. Po trzecie, sklepy pop-up są o 80% tańsze od tradycyjnych sklepów stacjonarnych – podaje agencja marketingowa IMS . Jest to więc bardzo ciekawa oprcja dla drogich i dużych powierzchni, które są oferowane przez centra handlowe. Po czwarte, jest o wiele łatwiej “wejść” na nowy rynek i wprowadzić nowy produkt, nie ryzykując kupnem dodatkowej lokalizacji. Kolejną korzyścią jest możliwość bezpośredniego zakupu, bez przymusu rejestracji czy tworzenia sklepu internetowego.

Co wyróżnia pop-up store:

– termin: są rozkładane zwykle na okres od 1 dnia do 3 miesięcy,

– lokalizacja: miejsca o znacznym natężeniu ruchu, centra miast, centra handlowe, oraz ruchliwe ulice,

– ceny: są one znacznie niższe niż w tradycyjnych sklepach,

– cele: pop-up store służy głównie do promocji marki, zwiększeniu świadomości wśród klientów, ulokowaniu nowego produktu na rynku lub po prostu testom samej lokalizacji pod względem inwestycji w tradycyjny sklep stacjonarny.

Pop-up store w Polsce

Pierwszy polski pop-up store powstał dzięki młodzieżowej sieciówce H&M. Marka umieściła swój sklep zgodnie z ideą pop-up store, czyli w miejscu, gdzie ludzie najczęściej i najchętniej przebywają. Wybór lokalizacji, padł na Warszawska knajpę Miasto Cypel, po lewej stronie Wisły, co nie było przypadkowe. Sklep funkcjonował tylko przez 3 tygodnie i utrzymany był w wakacyjnym nastroju: dwa tarasy z leżakami tuż nad Wisłą, sklepy, galeria i klub, gdzie każdego dnia grał inny DJ. Na dodatek z każdej transakcji dokonanej kartą płatniczą, marka H&M przekazywała 5% dochodu organizacji UNICEF.

misie-pop-up-store

Ciekawe było również wydarzenie, zorganizowane przez markę Zalando, jednego z największych sklepów internetowych z obuwiem i modą w Europie. W listopadzie 2014 roku firma ta otworzyła swój sklep w Warszawie, w Złotych Tarasach. Otwarciu “Zalando Pop-up Store” towarzyszyła impreza wręczenia nagród Zalando Blogger Awards. Event wywołał wielkie emocje wśród mediów i gwiazd. Oprócz dodatku wizerunkowego, “Zalando Pop-up Store” gwarantował również porady profesjonalnych stylistów, ekspertów od makijażu, warsztaty DIY, a także porady dotyczące bezpieczeństwa zakupów w sieci.

Zgodnie z ideą pop-up store, sklep Zalando działał około 4 tygodni. Zjawisko pop-up retail, przez wzgląd na swoją nowość i kreatywność przechodzi w tej chwili prawdziwą falę zainteresowania i wzrostu. Na Zachodzie jest to istotny trend, który kumuluje spore zyski i służy jako forma sprawdzania nowych lokalizacji dla poszczególnych marek. W Polsce pop-up store posiada spore szanse na rozwój.


Źródła fotografii: flickr.com

Artykuł powstał przy współpracy z IMS S.A. – agencją kreatywną, więcej na:
http://www.ims.fm/events/kompetencje/pop-up-store/